مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:20368 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

چرا رزق وروزي كه خداوند به ما مي دهد اين قدر بي بركت است ؟! چه كاري انجام داده ايم كه بركت و روزي را ازبين برده است ؟

براي پاسخ مي بايست به آيات وروايات رجوع كنيم . خداوند در قرآن مي فرمايد: .(1) .(2)

انسان هايي كه يادي از نعمت خدا نمي كنند آن هنگام كه نعمتي بر ايشان مي رسد, شكرش را به جاي نمي آورند, چگونه بايدمتوقع باشند بهره هاي روزي نزدشان جاودان و ماندگار باشد؟!

قرآن مي فرمايد: .(3)ء آيا اين بزرگ ترين نعمت و منت نيست كه خداي متعال بر بشر ارزاني داشته است . و به او عقل و هوش و تمام امكانات جهت استفاده از تمام نعمات را داده است ؟ اما انسان دنيا را مأواي هميشگي خود پنداشته و به خيال ماندگاري , غافل است ؟! اگر نعمتي بدومي رسد, آن را به جهت نياز به تشنگي و گرسنگي , مصرف مي نمايد و بعد از آن وقت خود را به امور بيهوده مصروف مي كند واز گفتن كه به گفتهء امام صادق 7شكر كامل و گفتن است ,(4) غافل مي شود! به هنگام صرف غذا با نام خدا شروع و با كلمهء الحمدللّه به اتمام مي رساند كه اتمام با الحمدللّه و ياد خدا بودن شكر خدا است . تا خداي متعال به خاطر نعماتش شكر نشود, رزق و روزي از بركت مي افتد. انسان هايي كه در پي اين مطلب هستند كه چگونه زندگي شان از بركت افتاده , مي بايست فكر كنند مال و اموالي كه به دست آن ها مي رسد آيا از راه حلال بوده و بعد از آن شكرش را به جا مي آورند؟ امام علي 7مي فرمايد: .(5)

خواهر محترم ! وقتي اززندگي پر تلاطم سخن مي گوييد, وقتي به اعتراف خودتان مي گوييد كه ديواري بين شما و خداوند واولياي طاهرينش قرار گرفته است , وقتي معترف هستند كه ابرهاي سياه , آسمان دلتان راپوشانده است و يا به قول خودتان خيال بافي داريد, چگونه مي توانيد طعم زندگي را حسّ كنيد؟! پس لازم است مشكلات زندگي را تقسيم بندي كرده و هركدام را جداگانه تحليل كنيد و به حل آن بپردازيد, تا از رزق و روزي مادي چون وسايل راحتي و رزق و روزي معنوي چون هدايت عقل و عبوديت بهره مند شويد.

(پـاورقي 1.فاطر (35 آيهء 29

(پـاورقي 2.نحل (16 آيهء 114

(پـاورقي 3.جاثيه (45 آيهء 13

(پـاورقي 4.آثار الصادقين ,ج 9 ص 467 حديث دوم .

(پـاورقي 5.همان , ص 472 حديث 28

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.